Monday, January 31, 2011

CeriTEra LaSt MiNit


Kiri: tiket yang dibeli awal.
Kanan: tiket yang dibeli last minit.


29/1/2011 :

Aku nak balik Teluk Intan (T.I).. Aku dah beli tiket seminggu awal kot. Takde bas yang direct dari Kangar ke T.I... So, aku terpaksa naik bas 2 kali. 1st dri Kangar ke Butterworth(10.30 pagi). Then, dari Butterworth ke T.I( 2 petang)..Tapi nak dijadikan cerita, aku terbangun lewat pagi yang aku nak balik tu. tapi takde la lambat mana pun. 8.30 pagi aku bangun. Aku terus kejutkan rumet aku coz dia yang akan hantar aku ke stesen bas Kangar tu. Sampai kat Kangar around 9.30 pagi. Berlari-lari aku ke kaunter coz tiket ke Butterworth tu kena beli on da spot. Tak boleh beli awal2 macam tiket2 laen. So, aku pun pi la beli. Aku nak beli pukul 10.30 punya. Sampai kat Butterworth tu dalam pukul 1. Then, aku kena tunggu sejam untuk naik next bas ke T.I pulak. Tetibe pakcik kat kaunter tu cakap, bas last ke Butterworth pukul 9.30. Coz bas banyak rosak. Penjualan tiket akan stat balik pkul 12.00 tengahari. Perggh,, angin aku sekejap. Mane sempat nak kejar bas aku yang kat sana tu kan. Then, aku pi la ke kaunter laen. Banyak yang full. Klau ade pun, 6.30 petang. Alamatnya , tak balik la aku camtu kan. Aku pikir sejenak. Baru aku teringat yang aku ade 2nd choice. Aku nak try beli tiket lain. Dari Alor Star ke T.I. Memang nasib aku la, tiket tu ada. Yang terakhir pulak tu. 8 malam.. 1st time dalam hidup aku beli tiket last minit . HAHA. Bila pikir balik, gile plak aku ni. Nak balik punya pasal kan. Hehe. Pastu , aku mintak tolong rumet aku hantarkan aku ke Alor Star. Dia pun layan je ngan kerenah aku ni. hehe. THANX YUMMY.. Takkan lupa jasa ko! Bertolak ke AS pukul 12.30 pm. Sampai pukul 1.15 pm. Ada 6 jam lebih sementara aku nak naik bas. So, kitorang abiskan masa kat Alor Star Mall sepanjang hari tu. Nak tengok wayang, tapi tak jadi. Coz YUMMY takley tengok cter hantu. Aku teringin nak tengok muvie KHURAFAT tu. Dah banyak kali pi tengok wayang, tapi ade je penghalang untuk aku tengok muvi tu. Hehe. Tapi pikir balik, dah la YUMMY balik kuala perlis malam. Drive sorang2 pulak tu. Then, kitorang tukar plan laen. Dia ajak pi karoke. kat dalam mall tu jugak. 3pm-6pm: rm18 hengget sorang. HAA.. Melalak la kitorang berdua dalam bilik tu. Dua2 perempuan. Aku tak la malu sangat. Hehe. Klau ade laki join kitorang, siyezly, aku takkan pi karoke tu. Takut gak kalau2 ade pencegah maksiat datang ke kan. Hehe. Lepas pukul 6, dia pun terus hantar aku ke stesen bas Shahab. Jalan jem plak masa tu. Harap2 dapat smpai awal. Alhamdulilah la. Kitorang sampai pukul 7. Ade baki sejam lagi sebelum aku naik bas. Dia sanggup teman aku kat sane.Sampai depan bas .Tengs banyak2 weh. Takkan lupa jasa ko. Huhu.. Ni gambar kitorang berdua kat Mall tu. Menggedik kat toilet sat. Haha.


Suke? Like je oke :D

3 comments:

  1. mlm sabtu. kul 8 mlm. smpai kul 2 pagi. hehe

    ReplyDelete
  2. hish...hish...kt toilet pn leh posing ampa nie nooo...mmg klcc btul la...tp x pa jnji ampa ber2 serasi bersama...double N...

    ReplyDelete